13 oktober 2021

De kracht van een goede huisstijl

Het creeren van een passende huisstijl is een uitdaging. Het is namelijk de visuele presentatie van je bedrijf. Sterke merken hebben een sterke visuele identiteit. Dat staat als een huis. Het is niet alleen een mooi logo maar een persoonlijkheid met karakter. Jouw bedrijf is uniek met een eigen karakter. Daar hoort een boodschap bij of een gevoel die jouw doelgroep raakt en prikkelt. Je weet wat je wil vertellen maar hoe moet dit eruit te komen zien?

Logo, typografie, kleuren, vormen, fotografie, check! Dit zijn onderdelen die onmisbaar zijn in een huisstijl. Maar eerst even een stapje terug voordat je een uitglijder maakt. Het zou zonde zijn als je de plank misslaat met je huisstijl terwijl al je lief en leed er is in gestopt, toch?

1. De Creatieve Fundatie

Wij laten je de kracht van merkbeleving ontdekken met De Creatieve Fundatie. Klinkt lekker he! We gaan terug naar de kern waarbij wij vorm geven aan de positionering. Denk aan je kenwaarden, missie, visie, ideale doelgroep, onderscheidend vermogen en meer. Het is onze taak om door je bubbel heen te prikken, je te porren, zodat je uit je comfortzone wordt gehaald en gaat communiceren vanuit de kern van je merk of bedrijf. Je ontdekt hoe je jouw ideale doelgroep gaat raken, zodat je gewenste doelen kunt behalen. Want dat is eigenlijk wat we allemaal willen toch? Nadat we de kracht van jouw bedrijf hebben ontdekt gaan we op zoek naar de look-and-feel. Welk gevoel wil je uitstralen? Welke kleuren passen hierbij?

Dit alles vatten we samen op één (max. twee) A4. Het is een kort, maar krachtig plan om jouw positionering uit te kunnen rollen tot een succes. Een plan dat niet in je bureaula belandt, heerlijk toch?. De Creatieve Fundatie vormt de basis van alle online en offline communicatie die volgt.

2. Communicatiestrategie en campagnes

En nu? Het tijd om een unieke strategie of campagne te creëren. Een sterk merkverhaal en een krachtige boodschap om continu op terug te vallen. Dit is de fundering van al je communicatie. Wat wil je precies communiceren? En hoe bereiken wij de doelgroep? Niet alleen een verkooppraatje maar een hele beleving om mensen te activeren en herkenbaarheid op te wekken.

Een campagne is daarentegen vaak maar voor een bepaalde tijd. We spelen in op een bepaald thema, een nieuw product of specifiek doel op korte termijn. Wil je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid genereren? Een nieuw product de wereld in brengen? Of jouw doelgroep aanzetten tot een gewenst gedrag? Dan is een campagne iets voor jou! Hierbij zoeken we naar een unieke, opvallende of ludieke boodschap die we vertalen naar online en offline middelen. Dit werken we tot in de puntjes uit.

3. Vormgeving

Nu de basis goed staat kan je verder met de vormgeving. Door het innerlijk en het uiterlijk van je merk of bedrijf te laten matchen komt je communicatie echt tot leven. Het is de visuele variant van de positionering en strategie. Het doel van vormgeving is om iets aan jouw ideale doelgroep over te brengen, een boodschap of een gevoel. Dit uit zich in kleur, vorm, typografie en fotografie. Waarom een sterke, unieke huisstijl belangrijk is? Zodat je opvalt, mensen je herkennen en onthouden en zodat je communicatie ook daadwerkelijk doeltreffend is. Als een huisstijl tot in de details staat, dan creëren we een huisstijl handboek. Zo bewaken we de visuele identiteit van het merk.

We kunnen aan de slag met het creëren van unieke huisstijlen, websites, flyers, magazines, banners, boeken, signing en ga zo maar door. We zetten alleen de middelen in die daadwerkelijk het meeste bereik hebben passend bij jouw kernwaarden, strategie en uitstraling!

Een huisstijl die echt alles ademt wat jij uit wil stralen. Adembenemend he? Tijd om te gaan shinen met je nieuwe huisstijl!

Ben je nieuwsgierig geworden?
Kom gezellig een bakkie doen!

Hey mensenmens