1. De Creatieve Fundatie

Samen bouwen aan een sterke fundering met onze unieke methode: De Creatieve Fundatie. In één dag zetten we de positionering van jouw bedrijf of merk helder op papier (of in een digitaal document, dat kan natuurlijk ook!). De Creatieve Fundatie vormt de fundering voor al jouw interne en externe communicatie, want positionering is hierin onmisbaar.

WE GRAVEN
TOT DE
KERN

Zo gaan we te werk

We starten bij het formuleren van de merkwaarden, missie, visie, ideale doelgroep, het merkdoel en klantdoel. Tijdens deze LIVE dag zetten we onze creatieve, maar vooral doelgerichte methode in om tot de kern van jouw bedrijf of merk te komen. Hierbij is het onze taak om de juiste vragen te stellen, door je bubbel heen te prikken, je te porren, zodat je uit je comfortzone wordt gehaald en gaat communiceren vanuit de kern van het bedrijf of merk. Je ontdekt hoe je jouw ideale doelgroep gaat raken, zodat je gewenste doelen kunt behalen. Want dat is eigenlijk wat we allemaal graag willen, toch?

Nadat we de kracht van jouw bedrijf hebben vastgesteld, gaan we op zoek naar de look-and-feel van je bedrijf. Welk gevoel wil je uitstralen? Welke kleuren passen hierbij? En welke fotografie past bij de gestelde doelgroep?

Dit alles vatten we samen op één (max. twee) A4. Het is een kort, maar krachtig plan om jouw positionering op een praktische manier uit te kunnen rollen tot een succes. Een plan dat niet in je bureaula belandt, heerlijk toch?

Nog niet overtuigd? Lees dit!

“Dit jaar hebben wij een nieuw product in de markt gezet: EazyMed. Aangezien we al een goedlopend bedrijf hebben opgezet, dachten we dat we de branding van dit product ook wel zelf neer konden zetten. Maar dit bleek niet onze expertise en daarvoor hebben we Rebelation ingeschakeld. Met succes! Samen met Rebelation hebben we gekeken naar het product dat we wilden neerzetten: welke doelgroep we wilden bereiken, welke beleving dit moet uitstralen en ook naar de naam die het product zou moeten krijgen. Het resultaat vinden we fantastisch! Het fijne aan de samenwerking vind ik de snelheid en daadkracht die Rebelation heeft. Ze begrijpen ons precies en zijn nu en dan ook kritisch. Ze durven de juiste vragen te stellen, waarmee je de onderste steen boven krijgt en de juiste snaar van je klanten kan raken. “

- Manon Likkel, Apotheek Partners

"PRECIES WAT WE NODIG BLEKEN TE HEBBEN."

Hoe verder?

De Creatieve Fundatie wordt opgevolgd door een communicatiestrategie of campagne zodat de fundering omgezet kan worden in een visuele identiteit of publicatie. Welk merkverhaal past het beste bij de positionering? Welke boodschap spreekt jouw ideale doelgroep het meest aan? Vragen waar we antwoord op geven wanneer we met de communicatiestrategie en/of campagne aan de slag gaan, allemaal gebaseerd op de Creatieve Fundatie zodat we niet alleen een mooi ontwerp maken, maar gezamenlijk doelgerichte resultaten behalen.

MEER WETEN?