De Creatieve Fundatie

Samen bouwen aan een sterke fundering met onze unieke methode: De Creatieve Fundatie. In één dag zetten we de positionering van jouw bedrijf of merk helder op papier (of eigenlijk in een digitaal document). De Creatieve Fundatie vormt de fundering voor al jouw interne en externe communicatie, want positionering is hierin onmisbaar.

Zo gaan
we te werk

We starten bij het formuleren van de roots, impact, kernwaarden, kracht, betekenis en droom. We maken connecties en brengen de mensen in beeld die jouw organisatie wil raken. Wat is hun behoefte? Wat is het doel? Tijdens deze LIVE dag zetten we onze creatieve, maar vooral doelgerichte methode in om tot de kern van jouw organisatie te komen en deze te laten bloeien door middel van organische groei. Hierbij is het onze taak om de juiste vragen te stellen, door je bubbel heen te prikken, zodat je uit je comfortzone wordt gehaald en gaat communiceren vanuit de kern van jouw organisatie.

Nadat we de kracht van jouw organisatie hebben vastgesteld, gaan we op zoek naar de beleving van jouw organisatie. Welk gevoel wil je uitstralen? Welke kleuren passen hierbij? En welke fotografie past bij de gestelde doelgroep?

Nog niet overtuigd? Lees dit!

“Dit jaar hebben wij een nieuw product in de markt gezet: EazyMed. Aangezien we al een goedlopend bedrijf hebben opgezet, dachten we dat we de branding van dit product ook wel zelf neer konden zetten. Maar dit bleek niet onze expertise en daarvoor hebben we Rebelation ingeschakeld. Met succes! Samen met Rebelation hebben we gekeken naar het product dat we wilden neerzetten: welke doelgroep we wilden bereiken, welke beleving dit moet uitstralen en ook naar de naam die het product zou moeten krijgen. Het resultaat vinden we fantastisch! Het fijne aan de samenwerking vind ik de snelheid en daadkracht die Rebelation heeft. Ze begrijpen ons precies en zijn nu en dan ook kritisch. Ze durven de juiste vragen te stellen, waarmee je de onderste steen boven krijgt en de juiste snaar van je klanten kan raken.

- Manon Likkel, Apotheek Partners

Hoe verder?

De Creatieve Fundatie wordt opgevolgd door een communicatiestrategie of campagne zodat de fundering omgezet kan worden in een visuele identiteit of publicatie. Welk merkverhaal past het beste bij de positionering? Welke boodschap spreekt jouw ideale doelgroep het meest aan? Vragen waar we antwoord op geven wanneer we met de communicatiestrategie en/of campagne aan de slag gaan, allemaal gebaseerd op de Creatieve Fundatie zodat we niet alleen een mooi ontwerp maken, maar gezamenlijk doelgerichte resultaten behalen.

Meer weten?