De krapte op de arbeidsmarkt is geen nieuws meer, hierdoor is het lastiger om personeel te werven. Wij hebben een aantal tips voor je om nieuwe medewerkers aan te trekken! 

1. Zie je organisatie als een merk

Alle communicatie rondom jouw organisatie begint met een heldere positionering. Waar sta je voor? Wat maakt jou anders dan anderen? Waarom doe je wat je doet? En wat wil je uitstralen?

Door dit helder te formuleren maak je voor potentiële medewerkers inzichtelijk wat jouw organisatie uniek maakt. Je speelt in op hun gevoel, want wat je verkoopt is misschien niet uniek, maar hoe en waarom je dit doet wel. Zo kun je potentiële medewerkers overtuigen om juist bij jou te komen werken.

2. Jouw medewerkers zijn je ambassadeurs!

Jouw organisatie vanuit deze hoek op de markt zetten is reuze interessant, jouw medewerkers kunnen namelijk als geen ander vertellen waarom ze het zo gaaf vinden om bij jou te werken! Het belangrijkste is om jouw ambassadeurs vervolgens zichtbaar te maken.

Vraag aan jouw medewerkers of je een interview mag afnemen over het werk dat ze doen. Plaats dit interview vervolgens op de website en social media. Of deel een quote van één van je ambassadeurs in een vacaturetekst of in een online advertentie. Vraag ook of jouw ambassadeurs zo veel mogelijk online en offline willen delen. Et voila, je benadert potentiële medewerkers op een geheel unieke, aansprekende manier!

3. Wees online en offline zichtbaar!

Aan de hand van de branche waarin je werkzaam bent schrijven wij een advies om online en offline zichtbaar te zijn. Het kan bijvoorbeeld heel goed werken om via abri's en lokale kranten te promoten dat jij op zoek bent naar nieuw personeel. Maar ook online mag jouw organisatie niet ontbreken! Denk hierbij aan banner advertenties. Zorg ervoor dat je advertenties opvallen tussen de rest, met een pakkende boodschap bijvoorbeeld. Of door gebruik te maken van bewegende (geanimeerde) banners!

Houd er rekening mee dat mensen jouw advertentie over het algemeen 7 tot 9 keer moeten zien voordat ze het in zich opnemen. Een brede mix aan kanalen en middelen is dus zeker een goed idee! Laten wij nou net alles hiervoor regelen, van grafisch ontwerp tot fotografie tot online advertenties.

Vraag ons om advies!