Een crossmediale campagne

Een crossmediale campagne is een campagne waarin zowel online als offline campagnes worden ingezet. Deze campagnes ondersteunen elkaar niet alleen, maar versterken elkaar ook. Daardoor kan de inzet van zo’n campagne aanzienlijk meer resultaat opleveren dan wanneer je voor alleen online of offline kiest. Ben je benieuwd of zo’n campagne ook iets voor jou is? Bij Rebelation denken we hierin graag met je mee!

Waarom een crossmediale campagne?

Het succes van campagnes waarin online en offline middelen elkaar ondersteunen, is inherent aan ons sterk veranderde mediagebruik. Vergeleken met vroeger gebruiken we vandaag de dag steeds meer verschillende media en kanalen. Voor consumenten biedt dat meer vrijheid en mogelijkheden, maar voor ondernemers komt daar een flinke uitdaging bij kijken. Hoe bereik je immers je doelgroep nu het traditionele media-aanbod van televisie, radio en krant zo explosief is verveelvoudigd? Een crossmediale campagne biedt uitkomst!

Hoe vlieg je zo’n crossmediale aanpak aan?

Het geheim van een succesvolle crossmediale aanpak is de synergie tussen de verschillende boodschappen en kanalen. Deze moeten elkaar immers versterken. Maar hoe krijg je dat precies voor elkaar? Hoe overtuig en raak je je doelgroep en hoe behaal je met jouw crossmediale campagne je doelstelling? Daarvoor zijn diverse criteria waar je zorgvuldig over na moet denken. Eén van de meest bepalende succesfactoren is wel relevantie. Om je doelgroep te bereiken, moet je met relevante content op relevante plekken aansluiten bij de leefwereld van jouw doelgroep.

Een crossmediale campagne: iets voor jou?

Ben je benieuwd of zo’n crossmediale aanpak ook iets voor jou is? En wil je graag weten waar je nog meer op moet letten om jouw campagne te laten slagen? Neem dan gerust eens contact met ons op. Als specialisten op het gebied van succesvolle en effectieve communicatiecampagnes denken we hierin graag met je mee. Samen ontdekken we of zo’n crossmediale campagne ook voor jou succesvol kan zijn.

Benieuwd wat wij voor
jou kunnen betekenen?