Naam ontwikkeling 


We organiseerden een brainstorm om de naam van dit bedrijf te bepalen, deze brainstorm stond in het teken van associeren en vragen stellen. Het bedrijf is werkzaam in de procesindustrie en heeft tevens een visie vanuit het geloof. Al dat kwam samen in één naam; het groene sein wat wel bekend is in deze industrie en het licht zien.

Creatieve Fundatie


De mens in de hoofdrol, dat werd tijdens de Creatieve Fundatie al snel duidelijk. We formuleerden de kernwaarden die bij Groenlicht passen, de missie, visie, doelgroep en het onderscheidend vermogen. Zo vormden we een positionering.

Communicatie strategie


De communicatiestrategie bestaat uit het merkverhaal, de kernboodschap en strategie om de doelgroep te bereiken.

Het merkverhaal:
Een wereld waarin de mens nog steeds onmisbaar is. Waarin het één met het ander samensmelt en een oplettend oog, gedegen kennis en de juiste persoon aan de juiste knop het verschil maken. De procesindustrie.


Bij Groenlicht geloven we in de kracht van de mens. De mens houdt de industrie tenslotte draaiende. Door te investeren in de mens helpt Groenlicht zowel mens als bedrijf. Geef groen licht.

Groenlicht, door mens industrie.


Beeldmerk en huisstijl


De huisstijl kun je zien als een visuele vertaalslag van de communicatiestrategie, hierin heeft groen de belangrijkste kleur gekregen. We hebben ronde vormen toegevoegd om de stijl menselijk en zachter te makenHet beeldmerk dat wij hebben vormgegeven is het uitgangspunt geweest voor de overige huisstijl. Ook in het beeldmerk staat de mens centraal, vijf is het getal van leven. Het lichaam van de mens past precies binnen een vijfhoek en de ledematen zijn gebaseerd op de gulden snede phi. Daarnaast heeft de mens 5 zintuigen en Groenlicht 5 diensten. Om deze redenen is de vijfhoek het uitgangspunt geweest voor het beeldmerk en de visuele identiteit.

Wanneer ambities groeien kan het zijn dat je hulp nodig hebt bij het herpositioneren van jouw bedrijf of merk. In de zomer van 2021 stond ik op een t-splitsing; ga ik linksaf en blijf ik zzp’er of ga ik rechtsaf en ga ik mijn ambitie achterna door over te naar een partij die meer biedt dan alleen het zzp-schap. Ik ging voor het laatste en ik heb daaropvolgend, samen met Rebelation, de Creatieve Fundatie uitgevoerd. Op een constructieve wijze loodste Rebelation mij naar duidelijk kernwaarden die ik als bedrijf belangrijk vindt en zijn mijn missie en visie opnieuw onder de loep genomen. Daarnaast is alvast gekeken naar wat mijn nieuwe huisstijl kon zijn.

Ik heb Rebelation als een professionele en inspirerende partij ervaren. Wat ik vooral prettig vind is dat het gezelschap bestaat uit jonge, enthousiaste en vakkundige mensen. Ze hebben een drive die past bij die van mij. 
Door mijn positieve ervaring met Rebelation heb ik besloten om ook mijn bedrijfsnaam en logo te laten ontwikkelen samen met Rebelation en een van haar partners. Dit proces was succesvol. Niet alleen waren de resultaten naar wens, ook het proces was voor mij prettig; constructief, vakkundig en behulpzaam. Met mijn opgedane ervaringen en de resultaten zou ik Rebelation zeker aanbevelen als partner voor hulp rondom jouw merkbeleving.

"Wat ik vooral prettig vind is dat het gezelschap bestaat uit jonge, enthousiaste en vakkundige mensen."

- Hugo Oord