logo ontwerp

Doe mij maar een flyer. Uh… weet je het zeker?

Flyer ontwerp

U vraagt, wij draaien. “Doe ons maar een flyertje.” Dat zou lekker makkelijk zijn! Toch zijn wij van mening dat je het meeste bereikt door er eerst goed over na te denken.
Onderscheid maken, dat is wel een dingetje. We willen het allemaal, maar hoe dan? Je bent snel geneigd om hetgeen te doen wat al vaker gedaan is. De vraag is of dit ook voor jouw bedrijf werkt. Want dat een interieurarchitect opdrachten haalt vanuit Pinterest (tip: walhalla voor inspiratie), wil niet zeggen dat jij als bakker je brood beter gaat verkopen door gebruik te maken van hetzelfde kanaal. Je kunt ontzettend veel middelen inzetten om jouw bedrijf aan de man te brengen. Maar waar begin je?

Wat heeft jouw bedrijf nodig?

Het is de moeite waard om hier iets langer over na te denken. Als je iedereen wilt bereiken, dan bereik je eigenlijk ’niemand’. Door beter na te denken over of het zinvol is om een flyer te maken, te adverteren in het plaatselijke suffertje of een banner langs de A1 te plaatsen, kun je gerichter jouw doelgroep bereiken. Zet middelen in om resultaten te behalen.
Oke.. maar waar begin je met nadenken? Wij brainstormen met onze klanten over de volgende drie vragen (mede dankzij Nico van Onwijs Marketing):

 

1. Wat wil je bereiken?

Welk doel heb je voor ogen? Het is handig om dit van te voren concreet te formuleren zodat je weet waar je naar toe werkt. Heb je een bepaalde omzet voor ogen of wil je de lokale markt veroveren?

2. Wie wil je bereiken?

Het is nog nooit iemand gelukt om de hele wereld te bedienen. Des te belangrijker is het dat je een duidelijke doelgroep voor ogen hebt en de taal van deze doelgroep spreekt. Houd bij elke communicatie uiting je doelgroep voor ogen. Zij kunnen zich sneller inleven in jouw product/dienst als zij snappen wat je verkoopt.

3. Hoe ga je dat bereiken?

Schrijf je plan uit (stappenplan) zodat je helder hebt welke kant je op wilt en zodat je deze er gaandeweg altijd bij kunt pakken. Welke investeringen ga je maken en wat verwacht je dat deze investeringen gaan opleveren? Welke communicatie uitingen heb je daar bij nodig?

 

Door bewust na te denken over de bovenstaande vragen wordt duidelijk wat een logische stap is en wat je daarvoor nodig hebt.

 

Ons advies: laat nooit zomaar een flyer ontwerpen, maar denk eerst na over wat je met deze flyer wilt bereiken en of je überhaupt wel een flyer nodig hebt. Zit jouw doelgroep hier op te wachten of moet je meer uit de kast halen om ze te overtuigen? Zet middelen in om resultaten te behalen. En als laatste: gewoon lekker doen!
VRAAG? KLIK HIER!