De Creatieve Fundatie

Hoe verwoord je het onderscheidend vermogen van Beter Duurzaam en wie is hun ideale klant? Tijdens een live dag van De Creatieve Fundatie hebben we de kern van Beter Duurzaam op papier gezet, gekeken naar hun ideale doelgroep en een briefing gemaakt voor alle communicatie-uitingen. Met deze briefing kan Beter Duurzaam resultaatgericht focussen op marketing/communicatie en zijn ideale doelgroep raken.

Communicatiestrategie

We hebben iedere dag energie nodig. Energie om te functioneren als mens en maatschappij. Deze energie halen we uit de aarde. Maar de aarde raakt uitgeput. De zon schijnt voor iedereen. En ondanks dat wij opladen aan de zon, doet de aarde dit nog te weinig. Het is aan ons de taak om te besparen, duurzame energie op te wekken en zo klimaatverandering tegen te gaan. De boodschap van de aarde: laad op aan de zon.

Rebranding

We hebben de bestaande huisstijl en website een make-over gegeven. Het onderscheidend vermogen van Beter Duurzaam en waarom klanten nou juist voor hun moeten kiezen hebben we duidelijker naar voren gebracht, met een persoonlijke touch. Daarnaast hebben we de website interactief gemaakt, om het verhaal beter over te brengen. De huisstijl hebben we uitgewerkt in een overzichtelijk handboek.

E-mailmarketing

Voor Beter Duurzaam ontwerpen, analyseren en versturen wij maandelijks een nieuwsbrief naar de zakelijke en particuliere doelgroep. Deze bouwen wij op vanuit de blog- en nieuwsberichten en Social media posts die door onze broer Omzetgroeier zijn gemaakt. Daarnaast houden we ontwikkelingen in de markt nauwlettend in de gaten en vertalen dit door naar de nieuwsbrief.